Documentaire: Slegt onderwys:feit of fictie?
Reisleider: Saloua
Vervoersmiddel:het onderwijs binnen het city+college. Bestemming: Aantonen dat het City+college wel degelijk een goede school is.
•Wat moet de kijker te weten komen om de film goed te
begrijpen?
De kijker moet weten wat het onderwerp is. Wat ons doel is van dit onderwerp. Wie de hoofdrolspelers in de film zijn. Waarom deze documentaire gemaakt is. Waar het verhaal zich afspeelt.
•Hoe kom ik tot mijn doel
Door aan te tonen hoe het onderwijs op het city+ is. Alles zo duidelijk mogelijk filmen. Een goede verhaallijn hebben zodat de kijkers alles goed zullen begrijpen.
•Onderzoeksvraag
Wanneer spreekt men van slecht onderwijs?
•Wat is het einde van ons verhaal?
We zullen laten zien dat het onderwijs op het city+ college wel degelijk meevalt.
•Profiel van belangrijke spelers
De leraren: Zijn rustig en hebben veel geduld met leerlingen.
Kunnen leerlingen goed onder de hand houden.
Leerlingen: Sommige zijn heel druk en sommige zijn rustig en leergierig.
Hoofdrolspeler:
WAAR, WANNEER, WIE, WAT, WAAROM
•Waar zijn we in de film?
We zijn in een middelbare schoolomgeving te den haag schilderswijk. Voor de voorkant van het city+ college ook zijn we binnen in het schoolgebouw voornamelijk in de aula en de klaslokalen.
•Wanneer speelt de film?
Het speelt zich af op een doodgewone normale schooldag in de middag. Het is net herfst en de leerlingen zijn tijdens de pauze buiten of in de klas, aula.
•WIE SPEELT ER IN DE FILM?
Leraren en leerlingen van het city+ college en Saloua die leidt de documentaire.
•Wat zijn zij in de film?
De hoofdrolspelers die ons gaan laten zien dat het city+ college een aardige school is.
•Waarom zijn zij in de film
Omdat het voornamelijk om hun draait en de leerlingen en leraren gaan bewijzen dat het city+college door hun een goede school is.
•Wat is de context?
Een onderzoek.
Hoofdpersoon: Saloua
Tegenstrever: wel of geen goed onderwijs
Persoon hier tussenin: leerlingen en leraren
•Wat zijn hun drijfveren?
•Akte 1: Het fundament
Het Fundament: De hoofdpersoon laat zien wat er zich allemaal afspeelt op het city+ college
•Expositie naar verandering:
De hoofdpersoon Saloua staat voor het schoolgebouw en loopt via de voordeur naar binnen om vervolgens naar de aula te kunnen gaan. Van de aula neemt de hoofdpersoon de trap naar de eerste etage om vervolgens naar een klaslokaal te kunnen gaan.
•Spanningsopbouw: Een hele drukke klas waar de leraar het niet onder de controle heeft.
•Wendingspunt: Van een drukke klas waar de leraar het niet onder controle heeft naar een rustige klas waar de leerlingen druk bezig zijn met werken wan waar de leraar rustig zijn werk kan nakijken.
•Akte 2: De confrontatie
•Obstakels: Waarom lukt het bij de ene leraar wel om normaal les te geven en bij de andere leraar niet.
•Wendingspunt:
Titel: Slegt onderwys:Feit of fictie?
FADE IN:
WE ZIJN HET CITY+COLLEGE
We beginnen met een kleine rondleiding door de schilderswijk. En daarna gaan we naar het City + college. We beginnen met een scene waarbij je de voorkant van de school ziet. Dan gaan we naar binnen.
De hoofdpersoon loopt de school binnen. Daar treft zij de directrice en die geeft een snelle rondleiding door de school.
Daarna loopt zij terug naar de aula en daar treft ze een volle aula aan het is namelijk pauze op het city +.Ze ziet de leerlingen maar die leerlingen zijn bijna allemaal allochtonen.
WE ZIJN OP HET CITY+COLLEGE
Daar spreekt ze leerlingen aan en stelt hun vragen.(Ze vraagt ook hun naam, leerjaar enz.)Dan interviewt zij verschillende leerlingen uit verschillende leerjaren.(Dus onderbouw en bovenbouw en ook jongens en meisjes zodat we een goed idee krijgen van de leerlingen op het City+ college.)
Wat vind je van het City+ college?.
2. Wat zou je willen veranderen aan onze school en wat wil je zo houden?
3. Ben je tevreden over jou school resultaten?
4. Wat vind je van de lesmethodes?
5. Wat vind je van de docenten?
Zij loopt een dag mee met de directrice zodat ze weet wat haar werk inhoudt en wat zij dagelijks doet.
WE ZIJN BIJ HET CITY+COLLEGE
INT: NAAMLOZEN LOPEN NAAR BOVEN– DAY 2
De hoofdpersoon interviewt ook de conciƫrges. Ze stelt hun verschillende vragen. Persoonlijke vragen en ook vragen over de school.
Vragen aan Starsky
Medewerkers/conciƫrges/bewaker:
1. Wat vind u van de nieuwe directrice?
2. Wat zou u willen veranderen aan de school?
3. Hoe gaat u om met andere collega’s?
4. Wat vind u van het werk dat u doet?
5. Hoe zou u de werksfeer kunnen verbeteren?
Daarna interviewt ze de leraren .Leraren:Franken,Hamel,Elhorst,Aberkrom,
Leerkracht:
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat vind u van de leerlingen?
3. Wat denkt u nodig te hebben voor betere schoolprestaties/resultaten?
4. Hoe gaat u als docent om met andere collega’s
En Daarna interviewt ze mensen van de directie zoals mevrouw Zegeren.
Directie :
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat vind u van de leerlingen?
3. Wat denkt u nodig te hebben voor betere schoolprestaties/resultaten?
4. Hoe gaat u als docent om met andere collega’s
Day 3:
De hoofdpersoon gaat bij verschillende klassen naar binnen.
(Bovenbouw&Onderbouw)Sommige klassen van de bovenbouw zijn druk en anderen rustig. En bij de onderbouw ook. Maar bij de onderbouw zijn ze drukker dan bij de bovenbouw.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten